Бабин Яр

пам’ять на тлі історії

Путівник для вчителя. Інтерактивна версія

Праведники народів світу в Україні. Олексій Глаголєв та Олена Вітер

Ірина Фрідман

Практична робота для самостійного виконання учнями. Може бути також використана як заняття-практикум (на вибір вчителя). Практична робота складається з 5 завдань. Перші два – теоретичного характеру, третє – на аналіз та критичне мислення, четверте – має творчий характер, а п’яте є завданням підвищеного рівня складності і задається учням на розсуд вчителя. За умови проведення заняття-практикуму учні можуть працювати в класі індивідуально, в парах або об'єднуватися у невеликі групи (до 4 осіб).

Мета
Очікувані
результати
Тривалість
Формат
Необхідні
матеріали

План заходу

Крок 1
Крок 2
Крок 3
Крок 4
Крок 5

Завдання 1

Уважно роздивіться матеріали віртуальної виставки "Бабин Яр: пам’ять на тлі історії" щодо Праведників народів світу та праведників Бабиного Яру (додаток 1), дайте визначення поняттям: Праведник народів світу, Праведник Бабиного Яру, Яд Вашем, сад праведників у Яд Вашемі.

Завдання 2

На основі критеріїв присвоєння звання Праведник народів світу (додаток 2) наведіть 2 приклади ситуацій, коли людина отримує звання і коли – не отримує. В зв’язку з якими подіями чи обставинами це відбувається? Чи можете ви навести реальний приклад з життя, коли звання Праведника народів світу так і не було надано?

Завдання 3

Ознайомтесь з історіями двох Праведників народів світу – священнослужителями Олексієм Глаголєвим та Оленою Вітер (додатки 3 - 6). Які, на ваш погляд, міркування змусили цих людей ризикувати власним життям задля порятунку інших? Хто були для них врятовані? Чим схожі та чим різняться ці історії порятунку?

Завдання 4

Якби вам довелося брати інтерв'ю у Праведника, які б питання ви йому/їй задали? Напишіть 5 запитань, та обгрунтуйте, чому саме їх.

Завдання 5

Напишіть листа від імені врятованої Оленою Вітер дитини своїй рятівниці. На Вашу думку, про яке "сучасне та майбутнє" могла б розповісти ця дитина Олені? Відобразіть це у листі.