Бабин Яр

пам’ять на тлі історії

Путівник для вчителя. Інтерактивна версія

Голоси Бабиного Яру

Ольга Лімонова

Позакласний захід, формат проведення якого (у вигляді квесту) має зацікавити якомога ширше коло учнів, спонукати їх до пошукової діяльності, одночасно залишаючи певні знання про події в Бабиному Яру та збереження пам`яті про них.

Мета
Очікувані
результати
Тривалість
Формат
Необхідні
матеріали

План заходу

Крок 1
Крок 2
Крок 3

Ознайомлення з виставкою

Надайте стислу інформаційну довідку про виставку, її особливості та специфіку (декілька речень).

Формулювання завдання

Об’єднайте учнів у групи, кількість яких залежить від кількості учнів, що беруть участь у квесті (від двох до чотирьох груп). У кожній групі мають бути кілька планшетів з відкритим сайтом віртуальної виставки. Для формулювання завдання використайте стенд "Мозаїка пам’ятників" (фото і опис), а також посилання на "Меморіальний простір Бабиного Яру", що міститься в розділі "Бази даних". Залежно від кількості груп поділіть порівну пам’ятники та пам’ятні знаки. Кожна група отримує певний перелік пам’ятників меморіального простору Бабиного Яру. Учні мають знайти в матеріалах виставки всі "голоси" (сліди) представників груп, яким присвячено ці пам’ятники. Щоб вдало презентувати результати свого пошуку, учасникам варто робити нотатки: в якому залі, на якому стенді знайдено сліди. На завершення вчитель пропонує всім групам подумати і відшукати "голоси" тих груп, які досі НЕ БУЛИ увічнені в Бабиному Яру, та аргументувати власну думку на основі матеріалів виставки.

Висновки

Після квесту проведіть обговорення.

Зверніть увагу: Цей вид роботи можна використовувати для учнів старшого і середнього шкільного віку. Квест – це завжди цікаво для дітей, тому враження залишаться обов’язково, а отже і певні знання про трагедії і про проблему збереження пам’яті. Це може бути урок до роковин трагедії (наприклад, на виконання державних рекомендацій) або виховна година.

Запитання для обговорення:

  • Що спільного й чим відрізняються ці "голоси"? Чому?
  • Чи потрібно взагалі їх шукати і зберігати? Від кого/чого це залежить?
  • Що необхідно людині, щоб чути ці "голоси"?