Бабин Яр

пам’ять на тлі історії

Путівник для вчителя. Інтерактивна версія

Бабин Яр: вчора, сьогодні, завтра

Ірина Фрідман

Масштабне і багатоскладове заняття за методикою "кафе-дилема" дозволить учасникам опрацювати великий масив інформації стосовно історії Бабиного Яру та пам'яті про трагедії часів Другої світової війни в різний час. Заняття цілком засноване на обговоренні учнями різних джерел та включає в себе роботу і з документальним фільмом і з матеріалами виставки.

Мета
Очікувані
результати
Тривалість
Формат
Необхідні
матеріали

План заходу

Крок 1
Крок 2
Крок 3
Крок 4

Підготовка до роботи

Створіть атмосферу "кафе" у приміщенні, де проходитиме захід. Необхідно:

  • розставити столики, покриті скатертинами (за кожним столом не більше ніж шестеро учнів), поставити номери столів, продумати освітлення в залі тощо;
  • заздалегідь вирішити, за яким принципом учні розсаджуватимуться за столи (довільний, за бажанням чи інший);
  • підготувати учнів-помічників: тих, що будуть модераторами за столами (їхня кількість відповідає кількості столів), і тих, що будуть "офіціантами", тобто приноситимуть "меню" та збиратимуть і підраховуватимуть результати голосування. Слід продумати одяг "офіціантів": це можуть бути футболки певного кольору, при цьому вони мають бути двох різних кольорів, щоб учні розуміли при голосуванні, на тацю якого офіціанта покласти свій стікер.

Див. також правила роботи "кафе-дилеми" (додаток 1).

Початок роботи "кафе"

Запропонуйте зайняти столи у "кафе". "Офіціанти" розсаджують учасників за столи за заздалегідь обраним принципом.

Поясніть учасникам правила роботи "кафе" (додаток 1).

Кафе-дилема

Робота "кафе" проходитиме за таким алгоритмом:

1) Відеосюжет. 2) Робота за столами: ознайомлення з "меню" та обговорення запитань до нього. 3) Оголошення запитання для голосування (порядок запитань – у додатку 4). 4) Голосування: "так" або "ні". 5) Наступний відеосюжет та обговорення "меню". 6) Оголошення результатів попереднього голосування та голосування щодо наступного запитання. 7) Таким чином проглядають шість відеосюжетів (див. додаток 2) та обговорюють шість "меню" (див. додаток 3). 8) Учні голосують щодо останнього запитання: "Чи повинен Бабин Яр стати місцем, що масово відвідують туристи?", а потім виконують останнє завдання: "Запропонуйте своє бачення Бабиного Яру в найближчому майбутньому" і розповідають про результат перед усіма учасниками. 9) Результати останнього голосування виводять на екран, вчитель говорить заключне слово щодо враження від роботи "кафе".

Підсумки

Виведіть на екран результати останнього голосування (див п. 9 у Кроці 3), вчитель говорить заключне слово щодо враження від роботи "кафе".