Бабин Яр

пам’ять на тлі історії

Путівник для вчителя. Інтерактивна версія

Архітектурні конкурси: доба "застою" і сьогодення

Ольга Лімонова

Заняття покликане допомогти зрозуміти та порівняти ступінь проблеми меморіалізації трагедії Бабиного Яру в різних історичних та політичних реаліях.

Мета
Очікувані
результати
Тривалість
Формат
Необхідні
матеріали

План заходу

Крок 1
Крок 2
Крок 3
Крок 4
Крок 5
Крок 6
Крок 7

Актуалізація знань

Актуалізуйте знання учнів за допомогою стенда віртуальної виставки «Мозаїка пам’ятників» (додаток 3).

Запитання до учнів:

  • Чи знайомі вам ці пам’ятники?
  • Вшанування пам’яті про які події вони втілюють?
  • Чи справляють вони враження цілісного меморіалу? Чому?

Робота з текстом поеми Євгена Євтушенка "Бабин Яр"

Запропонуйте учням подумки перенестися на півстоліття назад, у 1961 р. Прочитайте уривок із поеми Євгена Євтушенка "Над Бабьим Яром памятников нет..." (додаток 2).

Обговоріть з учнями, чому в автора народилися ці рядки?

Дилема

Прийшовши спільно до думки, що на початку 1960-х рр. пам’ятників в Бабиному Яру взагалі не було, поверніться до обговорення стенда "Мозаїка пам’ятників". За допомогою методу "Займи позицію" запропонуйте учням дати відповідь на запитання: Чи змінилась ситуація сьогодні? Чи розв’язано таким чином проблему меморіалізації трагедії?. Учні мають проголосувати «так» або «ні» (за допомогою кольорових стікерів, на дошці, аркуші ватману тощо).

Робота з віртуальною виставкою

Запропонуйте учням ознайомитися за допомогою віртуальної виставки з перебігом, учасниками, проектами конкурсу 1965 р. та конкурсу 2015–2016 рр. (додатки 4 і 5).

Формулювання завдання

Роздайте всім учням роздруковану таблицю (додаток 1). Поясніть завдання: порівняти архітектурні конкурси різних періодів і заповнити таблицю.

Перші п’ять пунктів таблиці обговоріть і заповніть разом, використовуючи інформацію з виставки. Для заповнення пунктів 6 і 7 запропонуйте попрацювати в парах: кожна парта отримує завдання стосовно двох учасників, по одному з обох архітектурних конкурсів, після обговорення має коротко презентувати свій результат і надати пропозиції щодо записів до таблиці.

Зверніть увагу: для зручності роботи учні можуть використовувати власні гаджети із відкритою віртуальною виставкою. Також потрібно роздрукувати інформацію про учасників конкурсів 1965 р. і зображення проектів, бо відповідної інформації у виставці бракує, а наявні фото є дуже маленькими.

Обговорення результатів. Формулювання висновків

Разом обговоріть результати і те, що жоден проект не було втілено. Кожен учень має сформулювати висновки на основі порівняння конкурсів.

"Відкритий мікрофон"

Запропонуйте учням за допомогою методу "Відкритий мікрофон" висловити власну думку: "Я вважаю, що жоден з проектів не було втілено тому, що...".